La clau dóu terraire
Bèn lèu li proumié fru tempouriéu à tasta…

La clé des champs
Bientôt les premiers fruits de la saison à déguster…

[smartad id='3' align='center']

arlésiennes

« Mai fai o desfai »

Après lou climat d’abriéu fa, desbartavelamen, de plueio, vènt, bèu tèms e fre, lou mes de mai s’anouncìo bèu e ensouleia enjusqu’à l’aubo de dimènche, fèsto de la vitòri.

Li vigno sus lou Couquihoun mostron si grapo, proumesso d’uno aboundouso culido. La madureta avançado dóu darrié mes es perdudo e mai sara determinant pèr la culido. Li proumié tratamen au sóupre an coumença pèr luta contro lou cèndre, dóu tems que se plantavon li vigno de l’annado, racino nuso.

« Mai, fait ou défait. »

Après le climat d’Avril fait, de manière désordonné, de pluies, vent, beau temps et froid, le mois de mai s’annonce beau et ensoleillé jusqu’à l’aube de Dimanche fête de la victoire.

Les vignes sur le Coquillon montrent leurs grappes promettant une récolte abondante. L’avance de maturité du mois dernier est perdue et mai sera déterminant pour la récolte. Les premiers traitements au soufre ont commencé pour lutter contre l’oïdium pendant qu’il se plantait les vignes de l’année en racines nues.

01_clau_dou_terraire  02_clau_dou_terraire
03_clau_dou_terraire  04_clau_dou_terraire

La culido de grafioun déurié coumença la semana que vèn devers Sant-Gile si li plueio nous espargnon, dóu tèms que lis aubricot proumeiren finisson de groussi.

Lis espigo de blad flourisson e basto que noun plòugue dessouto pèr evita la malautié e serva la culido proumesso. Li viro-soulèu se semenon dins la plano de la Vistrenco e li ris soun à mand d’estre semena dóu coustat dis Isclo.

Li proumié meloun soun adeja sus lou mercat e li meloun di serro de la pradello sus lou camin di canau se manjaran tre li proumié jour de jun, de segur. Li poumo-d’amour soun en plaço à la sousto e dins li terro es à mand d’estre. A la Sant-Prudènci, en luno mountanto, semenas, partènt de l’après-miejour, li faiòu.

Traduit en provençal par Sian d’Aqui

Logo Sian d'Aqui 2016_5X5

La récolte des cerises devrait commencer la semaine prochaine sur Saint Gilles si les pluies nous épargnent tandis que les abricots précoces finissent de grossir.

Les épis des blés fleurissent et pourvu qu’il n’y pleuve pas dessus pour éviter la maladie et préserver la récolte promise. Les tournesols se sèment dans la plaine de la Vistrenque et les riz sont sur le point d’être semés sur les Iscles.

Les premiers melons sont déjà sur le marché et ceux des serres de la Pradelle sur le chemin des canaux se mangeront les premiers jours de juin, probablement. Les tomates sont en place sous abri et, en plein champs, c’est en train de se faire. A la Saint Prudence, en lune montante, semez à partir de l’après midi les haricots.

Adrien Arias

05_clau_dou_terraire

[smartad id='7' align='center']

A propos de l'auteur :

Guy Roca